Think....Feel...and...see.....

Saturday, May 15, 2010

Soalan untuk latihan




EDU3104
VERSI 1 Struktur & Esei

i. Peranan guru sebagai pembimbing
ii. Hubungan sosial / interaksi dalam bilik darjah
iii. Peneguhan positif-contoh dan tujuannya
iv. Nyatakan contoh komunikasi yang baik
v. Guru asertif dalam pengurusan bilik darjah
vi. Pengajaran yang konsisten
vii. Bidang mengawal tingkahlaku murid dengan cara menyimpan rekod murid
viii. Cara mengatasi pengurusan masa
ix. Konsep murid yang 'destrutif' dan masalah yang dibawa
x. Kes yang melibatkan situasi deskrutif
xi. Pentaksiran ujian
xii. Masalah disiplin murid dan jenis-jenisnya
xiii. Ciri-ciri murid berkeperluan khas
xiv. Strategi untuk mengatasi masalah murid yang pintar cerdas



VERSI 2 Struktur

i. Konsep PBD
ii. Peranan guru dalam bd-hubungan guru dgn murid/kepentingan hubungan
iii. Pengurusan disiplin bd (konsep disiplin, 4 model )
iv. Perancangan bilik darjah yang berkesan

Esei

i. Peranan guru (persekitaran pembelajaran yang kondusif)
ii. Pengurusan pentaksiran bd
iii. Masalah disiplin (jenis-jenis masalah tingkahlaku / intervensi / sebab
iv. Cara pengurusan bilik darjah murid berkeperluan khas ( intervensi / banding beza autisme dan disleksia )



p/s : Soalan di atas cuma ramalan dan jadikan latihan..tak jamin 100% kuar dalam exam..

Good Luck to you all....





0 comments: